« A HANDFUL OF PILLS | THE MAKING OF: COUPLE » |
THE MAKING OF : HEAD
This making of seems quite interesting to myself. Because it shows the deconstruction-reconstruction process of a collage. The more I am making collages , the stronger I believe that my collages deal with reconstruction. It was very tempting to deconstruct the French neo-fascist leader Le Pen, but I wasn’t so much satisfied with the result and decided to reconstruct the whole in direction of a Jewish face, which emerged without intention. The best “punishment” for this notorious racist leader is to make him disappear behind this face. Finally, reconstruction means the disappearance of the initial elements, but not of the scheme. So, yes the modification is radical, but the central idea undergoes a modification, from destruction to a constructive new meaning. And this has been done without my conscious acting: I love my hidden artist who guides my choices. The time spent on the collage: choice of the picture and first transformation into a caricature: yesterday night. The other states came very quickly in about 30 minutes of intense work.
Cette séquence me semble très intéressante à cause du processus de déconstruction-reconstruction du collage. Plus je fais du collage, plus je pense que la reconstruction y est un élément clé. Il était très tentant de déconstruire Le Pen, mais le résultat ne m’a pas satisfait de sorte que je me mis à reconstruire la face, ce qui aboutit à une tête juive – du moins c’est ce que je compris après coup – qui émergea sans ma volonté. La meilleure « punition » pour ce leader aux propos racistes répétés n’est-elle pas de le faire disparaître derrière un autre visage ? Ainsi ma transformation est radicale, mais l’idée centrale persiste tout en subissant une modification, avec un sens nouveau, positif. Et cela se passa sans ma volonté active : j’aime mon artiste caché qui guide mes choix. Le temps passé à faire ce collage : le choix de la photo, la première transformation en caricature : hier soir. Et puis, le lendemain soir, en une demi-heure de travail intense les autres étapes jusqu’à l’arrêt de l’image et l’évidence de ce qui s’était passé.
The link to the bigger picture
Form is loading...
There are 2 comments on this post but you must be logged in to see the comments. Log in now!